Krótka charakterystyka programu finansowo – księgowego WF-FaKir dla
Windows
Program WF-FaKir dla Windows jest programem finansowo – księgowym
przeznaczonym do obsługi księgowości w przedsiębiorstwach handlowych,
usługowych oraz produkcyjnych.
Może być stosowany:
- jako element
składowy systemu zarządzania firmami Asseco WAPRO i
współpracować z innymi
aplikacjami tego systemu,
- niezależnie, jako samodzielny program
finansowo – księgowy.
Program wyposażony został we wszystkie wymagane przepisami prawa mechanizmy
potrzebne do księgowania bieżącej działalności podmiotów gospodarczych
zobowiązanych do prowadzenia ksiąg handlowych.
Wieloletni rozwój programu, w dużej mierze oparty o doświadczenia szerokich
rzesz jego użytkowników, ukierunkowany jest na:
- pełną automatyzację wszystkich
możliwych operacji niewymagających decyzji księgowego. Pozwoliło
to obniżyć do minimum pracochłonność związaną z wprowadzaniem i
dekretacją dokumentów w programie,
- udostępnienie w postaci przetworzonej danych finansowo –
księgowych, wymaganych w procesach zarządzania firmą.
Pełna automatyzacja w programie została osiągnięta poprzez udostępnienie między
innymi:
- mechanizmów automatycznego
rozliczania rozrachunków,
- automatów księgujących, ułatwiających proces
księgowania standardowych dokumentów,
- mechanizmów automatycznie
dekretujących „koszty do rozliczenia w czasie” (np.
prenumeraty, abonamenty itp.),
- mechanizmów automatycznych
przeksięgowań, przeszacowań (miesięcznych
i rocznych),
- mechanizmów automatycznie
naliczających różnice kursowe,
- mechanizmów automatycznego,
dynamicznego dekretowania importowanych dokumentów (Moduł
MAGIK II opisany niżej. Dotyczy pracy programu w systemie Asseco
WAPRO),
- moduł tworzenia raportów użytkownika,
- szereg innych mechanizmów poprawiających ergonomię,
dokładność i szybkość wykonywanej pracy oraz mechanizmy
przyspieszające i ułatwiające dostęp do danych.
Wykazy podstawowych funkcjonalności programu znajdują się odpowiednio dla
wariantów programu na stronach:
natomiast dokładny wykaz różnic pomiędzy poszczególnymi wariantami znajduje się
na stronie „Różnice
między wariantami”.
Wraz z rosnącymi wymaganiami stawianymi współczesnej księgowości, do których
należą między innymi:
- stały monitoring kosztów, wyniku finansowego,
rentowności i rozliczeń inwestycji firmy,
- nadzór nad rozrachunkami, zobowiązaniami i
należnościami firmy,
- wykorzystanie danych księgowych do analizy
działalności operacyjnej firmy,
- planowanie przyszłych działań operacyjnych, na
podstawie aktualnych danych finansowo – księgowych firmy oraz
analizie danych historycznych.
program został wyposażony w wbudowane moduły takie jak:
- tworzenia planów budżetowych wraz
z kontrolą ich wykonania,
- rozliczania projektów firmy,
- ewidencjonowania przychodów i kosztów w zdefiniowanych
przez użytkownika miejscach powstawania przychodów i kosztów (tzw.
MPK), które niezależnie od możliwości rejestrowania kosztów na
kontach księgowych zespołu 5, umożliwiają dodatkowe ich
rejestrowanie w innym układzie, w sposób bardziej szczegółowy.
Dzięki temu możliwe jest precyzyjne analizowanie rentowności
poszczególnych obszarów działalności firmy (dotyczy wariantów PRESTIŻ
i BUDŻET),
- analiza wskaźnikowa, która umożliwia pełną analizę
kondycji finansowej firmy (dotyczy wariantów PRESTIŻ i BUDŻET),
- możliwość tworzenia własnych zestawień użytkownika,
które umożliwiają tworzenie rozbudowanych zestawień jak na
przykład szczegółowych rachunków wyników, analiz rentowności
poszczególnych rodzajów działalności firmy i dowolnych innych
zestawień opartych o dane finansowo - księgowe.
Dodatkowo istnieje możliwość poszerzenia możliwości analitycznych systemu
poprzez rozbudowanie go o program
WF-Analizy. Po zainstalowaniu programu WF-Analizy na wspólnej bazie z
programem WF-FaKir dla Windows dodatkowo można uzyskać możliwość wykonywania
przekrojowych, wielowymiarowych analiz w postaci czytelnych zestawień
tabelarycznych i wykresów, niezbędnych do oceny zmian trendów procesów
zachodzących w firmie, analiz porównawczych i innych.
Program, ze względu na swoją rozbudowaną funkcjonalność, pełną automatyzację
operacji księgowych, ergonomię pracy sprawdził się również w pracy w biurach
rachunkowych. Potwierdzeniem tego jest lista biur rachunkowych korzystających w
swojej codziennej pracy z oprogramowania Asseco WAPRO, które przystąpiły do „Programu
dla biur rachunkowych Asseco WAPRO”.
WF-FaKir dla Windows w systemie zarządzania firmą Asseco WAPRO
Powyżej wymienione zostały wszystkie moduły i funkcje automatyzujące pracę
księgowych, w które wyposażony jest
WF-FaKir dla Windows. Mają one wpływ na przeprowadzane operacje na znajdujących
się w programie danych, natomiast poniżej omówimy pełną
automatyzację importu i dekretowania danych
importowanych do programu z innych aplikacji systemu Asseco WAPRO.
Linie produktowe systemu do zarządzania firmami Asseco WAPRO
System do zarządzania firmą Asseco WAPRO składa się z kilku aplikacji, które
użytkownicy mogą dowolnie kompletować, zależnie od stawianych swojemu systemowi
wymagań. Podzielony jest on na kilka linii produktowych różniących się
funkcjonalnością, które dostosowane są do wymagań różnych grup użytkowników.
WF-Fakir dla Windows występuje w następujących liniach produktowych:
* Opisy linii produktowych znajdują się na stronach dostępnych z powyższych
przekierowań.
Pełna funkcjonalność i automatyzacja współpracy programu WF-Fakir z systemem
Asseco WAPRO
Pełną funkcjonalność i wszystkie zalety programu WF-FaKir dla Windows dostępne
są podczas pracy programu w systemie Asseco WAPRO. Jest on tak zaprojektowany,
aby wszystkie aplikacje wchodzące w jego skład współdziałały ze sobą w sposób
jak najbardziej pełny i zautomatyzowany.
Automatyzacja współpracy systemu polega na możliwości:
- pełnej wymiany danych (w
dowolnym momencie) pomiędzy poszczególnymi aplikacjami a
programem finansowo – księgowym,
- synchronizacji wspólnych danych -
niektórych kartotek (np. kontrahentów, pracowników),
rozrachunków i innych,
- automatycznym, dynamicznym dekretowaniu wszystkich
importowanych dokumentów.
Program WF-FaKir wyposażony jest w moduł MAGIK II, który jest odpowiedzialny za
obsługę importu i automatycznego dekretowania dokumentów. Przy jego pomocy
możliwe jest nie tylko proste definiowanie schematów księgowań, ale również
definiowanie dekretów warunkowych. Moduł dynamicznie analizuje importowane
dokumenty i odpowiednio je dekretuje, wylicza również różnice z zaokrągleń,
rozksięgowuje dokumenty a nawet dynamicznie tworzy odpowiednie ich opisy.
W praktyce oznacza to, że bez wprowadzenia z klawiatury do programu finansowo –
księgowego jednego znaku, bez wpisywania danych kontrahentów, w ciągu kilku lub
kilkunastu minut, w programie mogą znaleźć się zadekretowane wszystkie dokumenty
magazynowe, handlowe i finansowe wystawione w programie WF-Mag dla Windows z
dowolnie wybranego okresu. A zdarza się, że poza obsługą magazynu, obsługą
konwencjonalnej sprzedaży (krajowej i zagranicznej) na kilkunastu a nawet
kilkudziesięciu stanowiskach, zarządza on równocześnie sprzedażą wielu
handlowców mobilnych oraz kilku sklepów internetowych i ilość zarejestrowanych
dokumentów jest bardzo duża.
W praktyce, księgowym pozostaje tylko sprawdzenie zaimportowanych dokumentów i
ich zatwierdzenie. Import dokumentów może być przeprowadzany z dowolną
częstotliwością, wobec tego dane
zaksięgowane w programie finansowo – księgowym mogą być zawsze aktualne.
Osiągniecie pełnej integracji i funkcjonalności uzależnione jest w dużym stopniu
od zastosowanej przez użytkownika konfiguracji swojego systemu.
W dalszej części przedstawimy podstawowe informacje na temat różnic w
funkcjonalności systemu zarządzania firmą Asseco WAPRO, przy różnych
konfiguracjach instalacji. Więcej szczegółów znajdziecie Państwo w „Podręczniku
użytkownika. Oprogramowanie dla firm Asseco WAPRO”.
Konfiguracja systemu Asseco WAPRO a różnice w funkcjonalności systemu.
Poszczególne aplikacje systemu zarządzania firmą Asseco WAPRO, zależnie od
wymagań użytkownika, mogą być instalowane:
- W jednej, wspólnej
bazie danych (struktury
wszystkich programów znajdują się w jednej bazie danych),
- W rozłącznych
bazach danych (struktury
wszystkich programów znajdują się w oddzielnych, niezależnych
bazach danych).
W zależności od powyżej opisanych przypadków, import danych do programu
finansowo – księgowego będzie odbywać się:
- Praca na rozłącznych bazach danych – okresowa wymiana danych
za pośrednictwem plików danych,
- Praca na wspólnej bazie danych – wymiana danych w dowolnym
momencie („na żądanie”) w obrębie bazy danych bez pośrednictwa
plików danych.
Synchronizacja wspólnych danych, która obniża ogólny nakład pracy w
firmie na wprowadzanie dokumentów i danych do systemu (dane są wprowadzane tylko
jeden raz, nie trzeba ich powielać) możliwa jest tylko w przypadku pracy na
jednej, wspólnej bazie danych.
Jak z tego wynika, pełną funkcjonalność systemu Asseco WAPRO można osiągnąć przy instalacji
całego systemu w jednej, wspólnej bazie danych.
Zwracamy uwagę, że taki model pracy całego systemu jest
możliwy również w przypadku kiedy dział księgowości (wewnętrznej
lub zewnętrznej) zlokalizowany jest w innym miejscu niż firma (serwer
baz danych). Korzystając na przykład z usług terminalowych,
nawet firmy które mają wiele rozproszonych oddziałów, działów,
filii czy sklepów mogą skonfigurować swój system do pracy na
jednej, wspólnej bazie danych.
Konfiguracja takiego systemu może być złożona, w takim przypadku
zachęcamy do korzystania z pomocy sieci naszych Partnerów na
terenie całego kraju. Wykaz Partnerów wraz z wyszukiwarką
znajduje się na stronie
„Znajdź
Partnera Asseco WAPRO”.
Korzyści z użytkowania programu WF-FaKir dla Windows
- Zwiększona efektywność i dokładności pracy księgowego,
poprzez zautomatyzowanie wszystkich operacji niewymagających
jego decyzji,
- Równomierne rozłożenie pracy księgowych
w całym okresie obrachunkowym, wynikające z możliwości
importowania i księgowania dokumentów praktycznie natychmiast po
ich zarejestrowaniu w systemie zarządzania sprzedażą (dotyczy
pracy w jednym systemie z programem WF-Mag dla Windows),
- Skrócenie czasu potrzebnego na wprowadzania dokumentów i
ich dekretowanie. Zaoszczędzony tym sposobem czas może być
przeznaczony na przeprowadzanie istotnych z punktu widzenia
działania firmy bieżących analizy jej wyników ekonomicznych , na
przykład przy pomocy modułu WF-Analizy,
- Zmniejszenie nakładów pracy w
firmie związanych z wprowadzaniem danych wynikające z możliwości
pracy na wspólnej bazie danych z programem zarządzania sprzedażą
(dotyczy pracy z programem WF-Mag dla Windows).
WF- FaKir PRESTIŻ - Współpraca
- Program WF-FaKir dla Windows
w pełni integruje się z
aplikacjami systemu zarządzania
firmą Asseco WAPRO:
- Wszystkie aplikacje mogą
pracować na rozłącznych bazach
danych lub na jednej,
zsynchronizowanej bazie danych a
współczesne technologie systemów
komputerowych oraz łącz
umożliwiają zarówno lokalny jak
i zdalny dostęp do programów.
- Program jest w pełni
zintegrowany ze środowiskiem
Windows, co pozwala np. na
przetwarzanie danych zawartych w
bazie programu przy zastosowaniu
standardowych aplikacji firmy
Microsoft, jak np. MS Excel, MS
Access itp.
WF- FaKir PRESTIŻ - zalecane wymagania sprzętowe
Instalacja
jednostanowiskowa
Stanowisko:
- Komputer z procesorem 2 GHz kompatybilny z x86 lub x64,
- 1 GB RAM (2 GB RAM dla Windows Vista lub Windows 7),
- minimum 2 GB wolnego miejsca na dysku twardym,
- napęd DVD,
- karta graficzna SVGA,
- Windows XP SP 3/Vista/Windows 7,
- MS SQL Server 2005 lub nowszy w wariancie Express Edition.
Instalacja
wielostanowiskowa
Serwer:
- Komputer z procesorem 2 GHz kompatybilny z x86 lub x64,
- 4 GB RAM,
- minimum 2 GB wolnego miejsca na dysku twardym,
- napęd DVD,
- karta graficzna SVGA,
- Windows 2008 Server,
- MS SQL Server 2005 lub nowszy.
Stanowisko:
- Komputer z procesorem 1 GHz kompatybilny z x86,
- 512 MB RAM (1024 MB RAM dla Windows Vista lub Windows 7),
- 300 MB wolnego miejsca na dysku twardym,
- karta graficzna SVGA,
- Windows XP SP3/Vista/Windows 7.
Praca w
sieciach:
- Windows 2003/XP SP3/Vista/Windows 7
Pozostałe
wymagania
- Do użytkowania programu na komputerach z systemem Windows Vista lub Windows 7 wymagane jest posiadanie silnika bazy danych w wersji minimum MS SQL Server 2005.
- Pełne wykorzystanie funkcjonalności wersji PRESTIŻ wymaga posiadania pakietu MS Excel lub MS Office w wersji XP lub późniejszej.
|